لوگوی تحصیل در اسپانیا
Spain study Top Header

اقامت اسپانیا از طریق ثبت شرکت در سال ۲۰۲۰

به دلیل تغییرات لحظه ای در قوانین کشورها، قبل از اقدام حتما با مشاوران موسسه هماهنگ کنید
اقامت اسپانیا از طریق ثبت شرکت
  • ۲۱ آبان ۱۳۹۷
  • تیر ۲۰, ۱۳۹۹
  • 88 بازدید
  • 6 دقیقه

یکی از راه های مهاجرت به اسپانیا که طی سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار داشته دریافت اقامت اسپانیا از طریق ثبت شرکت است. ثبت شرکت در اسپانیا دارای شرایط و قوانین خاصی است که جهت اخذ اقامت اسپانیا باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشت. برای دریافت اقامت اسپانیا از طریق ثبت شرکت افراد باید شرایطی را که تعیین شده داشته باشند تا دولت اسپانیا اجازه ثبت شرکت و فعالیت اقتصادی را برای متقاضیان صادر نماید.

کشور اسپانیا در زمینه ثبت شرکت دارای قوانین و مؤلفه‌های بسیاری است که امکان دارد این قوانین دچار تحول شده و این مسئله در خصوص ثبت شرکت در اسپانیا نیز تأثیر خواهد گذاشت. متقاضیانی که قصد اقامت در اسپانیا از طریق ثبت شرکت را دارند باید در نظر داشته باشند که ثبت شرکت در اسپانیا به عنوان یک ریسک شناخته شده و این احتمال وجود دارد با تغییر قوانین افراد متقاضی متضرر شده و سرمایه خود را به طور کامل از دست بدهند. بنابراین مشاوره با متخصصین حقوقی و آشنا به قوانین کشور اسپانیا یکی از الزامات شناخته می شود.

متقاضیانی که تمایل به ثبت شرکت در اسپانیا دارند ابتدا باید سفری به این کشور اروپایی داشته و اطلاعات جامعی را در خصوص قوانین کسب و کار و تجارت در اسپانیا کسب کنند. اشخاصی که قصد دریافت اقامت اسپانیا از طریق ثبت شرکت را دارند باید به عنوان یک کمپانی جدید و یا به عنوان سرمایه گذاری مشترک در اسپانیا نام خود را ثبت نمایند. متقاضیان ثبت شرکت در اسپانیا برای اینکه بتوانند شرکتی با مسئولیت محدود را در اسپانیا ثبت کنند نیازمند دانستن قوانینی هستند که در امر ثبت شرکت تأثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

اقدامات لازم جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود در اسپانیا

دریافت شماره شناسایی مالیات

افرادی که قصد ثبت شرکت با مسئولیت محدود را در اسپانیا دارند باید اقداماتی را انجام دهند که موجب می شود ثبت شرکت با موفقیت انجام شده و متقاضیان امکان انجام فعالیت های اقتصادی در اسپانیا را داشته باشند. دریافت شماره شناسایی مالیات یکی از مواردی است که دریافت آن الزامی بوده و متقاضیان با استفاده از این شماره شناسایی می توانند معاملات مالی و اقتصادی خود را در کشور اسپانیا به سادگی انجام دهند.

اقامت اسپانیا از طریق ثبت شرکت

دریافت شماره شناسایی مالیات که تحت عنوان NIE نام برده می شود برای شروع کسب و کار در کشور اسپانیا الزامی بوده و کلیه افرادی که اقامت کشور اسپانیا را داشته و یا مقیم کشور دیگری هستند باید NIE را اخذ کرده باشند. دریافت شماره شناسایی مالیات مستلزم اخذ مدارکی است که جهت انجام معاملات تجاری و اقتصادی در کشور اسپانیا الزامی است.

مدارک لازم جهت دریافت NIE

  • ارائه فرم درخواست NIE
  • ارائه رسید پرداخت هزینه های لازم که توسط بانک مهر شده است
  • ارائه اصل کارت هویت به همراه کپی آن و پاسپورت فرد متقاضی
  • قرار دادن دو قطعه عکس مناسب پاسپورت در پرونده
  • ارائه مدارکی که نشان دهنده درخواست گزارش NIE ( ارائه این مدارک ممکن است لازم باشد)

دریافت RMC

یکی دیگر از مراحلی که برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در اسپانیا لازم است دریافت RMC است. متقاضیان دریافت اقامت اسپانیا از طریق ثبت شرکت موظف به دریافت گواهی RMC هستند تا اطمینان کسب کنند که نام انتخاب شده برای شرکت آن ها پیش از این از سوی فرد دیگری ثبت نشده است. پس از دریافت این گواهی متقاضیان می توانند شرکت خود را ثبت کرده و آماده انجام معاملات اقتصادی و مالی در کشور اسپانیا باشند.

دریافت گواهی AEAT

متقاضیان دریافت اقامت اسپانیا از طریق ثبت شرکت باید گواهی AEAT را نیز درخواست دهند. هنگام درخواست این گواهی متقاضیان ثبت شرکت در اسپانیا باید اصل و کپی شماره شناسایی مالیات خود را نیز ارائه دهند. متقاضیان دریافت گواهی AEAT باید پیش از ارائه فرم مالیات مربوطه را با دقت بسیار مطالعه کرده و چنانچه نیاز باشد آن را اصلاح نمود.

مراجعه به بانک

یکی دیگر از مراحلی که متقاضیان دریافت اقامت اسپانیا از طریق ثبت شرکت باید در نظر داشته باشند مراجعه به بانک است. متقاضیانی که موفق به دریافت شماره شناسایی مالیاتی و گواهی بدون نام شده اند باید به بانک مراجعه کرده و مبلغی در حدود ۳۰۰۰ یورو را که کمترین مبلغ سرمایه است در حساب بانکی خود واریز نمایند. پس از واریز مبلغ موردنظر متقاضیان ثبت شرکت در اسپانیا می توانند مدارکی را که گواه پرداخت است به دفتر اسناد رسمی ارائه دهند.

مراجعه به دفتر اسناد رسمی

پس از دریافت گواهی های لازم و واریز حداقل سرمایه موردنیاز متقاضیان می توانند به دفتر اسناد رسمی اسپانیا مراجعه کرده و شرکت خود را به ثبت رسانند و آماده کار و فعالیت اقتصادی در کشور اسپانیا باشند. متقاضیان باید نزدیک ترین دفتر اسناد رسمی را انتخاب کرده و جهت امضاء سند به آنجا مراجعه نمایند. طی مراحل امضاء سند با توجه به دفتر اسناد رسمی می تواند در حدود یک تا سه روز به طول بیانجامد.
متقاضیان دریافت اقامت اسپانیا از طریق ثبت شرکت باید هنگام مراجعه به دفتر اسناد رسمی اسپانیا مدارکی را نیز با خود به همراه داشته باشند که عبارتند از:

  • به همراه داشتن فرم مالیات AEAT
  • ارائه گواهینامه RMC
  • ارائه مدارکی که نشان دهنده پرداخت هزینه مربوط به بانک است
  • ارائه کلیات AEAT

متقاضیان ثبت شرکت در اسپانیا زمانی که سند اصلی شرکت خود را از دفتر اسناد رسمی دریافت کردند باید به اداره مالیات دولتی اسپانیا مراجعه کرده و سند شرکت خود را به ثبت برسانند. متقاضیان برای انجام این مرحله تنها ۲ ساعت زمان باید صرف کنند و برای اینکه مراحل سریع تر طی شود باید اصل تمام مدارک را به همراه کپی سند و کد شناسایی مالیاتی خود ارائه دهند. در مرحله نهایی متقاضیان ثبت نام آن ها به عنوان مدیر شرکت موردنظر است. انجام این مرحله در خصوص امنیت اجتماعی و بیمه حوادث شغلی الزامی است. مدیرانی که به صورت مستقل اقدام به ثبت شرکت می کنند باید در طول ماه حدود ۲۳۵ یورو را بپردازند.

پرداخت این هزینه ها موجب می شود تا متقاضیان در فعالیت های اقتصادی خود بهترین امکانات را در اختیار داشته و عملکرد مناسبی را از خود نشان دهند. توجه به موارد و نکات عنوان شده موجب می شود افراد در مدت زمان کوتاهی شرکتی را در کشور اسپانیا ثبت کرده و بتوانند اقامت اسپانیا از طریق ثبت شرکت را دریافت کنند. البته مدارک ارائه شده باید به صورت کامل و بدون هیچ نقصی ارائه شده و توسط متقاضی شخصاً ارائه گردد.

اگر نمی دانید از کجا باید شروع کنید می توانید با ما تماس بگیرید یا اینکه فرم ارزیابی رایگان ما را پر کنید فرم ارزیابی رایگان

به اشتراک گذاری این مطلب
نظرات
بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


🎁 Get free iPhone 14 Pro Max: http://citadel-maritime.com/uploads/go.php 🎁 hs=0298084adebd32839b6539f6bca19aa3*
2023-10-20 08:52:37

ua2qyw